Az önfoglalkoztatás gondolata napjainkban egyre több embert érint. A vállalkozás indítások számának növekedése mögött sokféle tényező áll: kezdve a folyamatosan változó, már-már kiszámíthatatlan és szélsőséges munkaerő-piaci tendenciáktól egészen a szabadság és a rugalmas munkavégzés iránti, egyre növekvő igényig. Amennyiben te is kacérkodsz a vállalkozás indítás gondolatával, esetleg már belekezdtél, és szeretnéd fejleszteni a cégedet, akkor mindenképpen tarts velünk, mert ebben a cikkben összefoglaljuk, mi szükséges a sikeres vállalkozás indításához!
Miért fontos a marketing tevékenység?
Vállalkozásod sikere rengeteg tényezőn múlik, amelyeket nem vagy minimális szinten tudsz befolyásolni – az ország gazdasági-politikai helyzetén, az adózási rendszer változásain, az iparágad általános helyzetén, a versenytársak szakmai és marketing tevékenységén – és még sorolhatnánk.
Azonban olyan körülmények is vannak, amelyek jórészt rajtad állnak – ezek közül pedig az első, hogy foglalkozol-e, és ha igen, hogyan és mennyit a saját céged marketingjével, a márkád erősítésével, a piacon elfoglalt pozíciód javításával vagy megerősítésével.
Sajnos ma már az nem elegendő, ha a vállalatod biztos anyagi háttérrel rendelkezik, szuper ötleteid vannak, és képes vagy csúcskategóriás, prémium termékekkel és elsőosztályú szolgáltatásokkal előrukkolni.
Lehetsz bármilyen profi a saját területeden, ha az emberek, a potenciális vásárlóid a létezésedről sem tudnak, vagy nem ismerik az általad kínált portéka pozitív tulajdonságait, akkor egész egyszerűen nem fognak vásárolni tőled.
Ezáltal nem lesz nyereséged, nem tud a céged fejlődni.
A célcsoport elérése, megszólítása és megnyerése nélkül ma nem lehet üzleti sikereket elérni!
Emiatt érdemes a marketing tevékenységre – valamint az arra fordított időre és energiára – úgy gondolni, mint egyfajta befektetésre, melynek eredményeként az üzeneteid el fognak jutni a potenciális vevőkhöz, és meg tudod győzni őket arról, hogy a te termékeidet vagy szolgáltatásaidat válasszák, ne pedig azt, amit a konkurencia kínál nekik.
Az alábbiakban olyan megoldásokat és eszközöket mutatunk meg, amelyek a legtöbb vállalatot hozzásegítik marketing céljaik eléréséhez.
Elmondjuk, melyik miért jó, és hogyan érdemes alkalmazni őket.
A vállalkozás indítás legalapvetőbb, nélkülözhetetlen eszközei
Ebben a részben azokról a marketing eszközökről olvashatsz, amelyek elengedhetetlenek egy sikeres vállalkozás elindításához, működtetéséhez.
Úgy is mondhatnánk, hogy itt találod a „kezdő csomag” elemeit, amelyekkel el lehet indulni, be lehet törni a piacra.
Ez a LEVEL-1 szint, amelyet, ha ügyesen csinálsz végig, később eljuthatsz egy erősebb pályára, ahol már elvárás a profizmus – és ezzel együtt az elérhető célok is komolyabbak.
Lássuk, mit tartalmaz tehát a „kezdő csomag”, amely mindenképp szükséges ahhoz, hogy a céged megfelelő módon tudjon működni!
Céges weboldal
Az elmúlt évtizedekben rengeteget változott a világ – és vele együtt a marketing tevékenység.
Volt idő, amikor a vállalat népszerűsítése névjegykártyák és szóróanyagok osztogatásával, utcai plakátok elhelyezésével valósult meg.
Ezek az eszközök és megoldások azonban ma már idejétmúltak, helyüket átvették a digitális marketing eszközök, hiszen a privát és a céges kommunikáció is ma már jórészt az online térben zajlik.
Minél több online felületen vagy jelen, annál jobb – a nulladik lépés (mondhatni: „minimum szint” azonban egy jól működő-funkcionáló, informatív, esztétikus céges weboldal készítése.
Egy szuper honlap által az ügyfelek rád kereshetnek, megtalálhatnak, megkaphatják a legfontosabb és leghasznosabb infókat a felületeden.
Fontos, hogy a weboldalad többet tudjon egy névjegykártyánál, azaz ne csak az elérhetőségeidet és a nyitvatartási idődet tüntesd fel rajta, hanem használd ki a lehetőséget, és ossz meg minél több infót a cégedről, a termékeidről vagy szolgáltatásaidról, a márkádról, és vess be minél többféle marketing eszközt a weboldaladon belül!
Mire gondolunk? Például céges blogra, szuper videókra (akár a cégedről, akár a termékekről, szolgáltatásokról…) és ehhez hasonló, a modern kor elvárásainak megfelelő, hatékonyan működő megoldásokra.
Ha a minőségre is odafigyelsz, a honlapod segíthet abban, hogy elnyerd a potenciális vásárlók bizalmát és szimpátiáját – aminek következtében később a vásárlóid között üdvözölheted őket.
Szuper cégbemutató
Aki ma vásárolni szeretne, az általában igyekszik még vásárlási döntés meghozása előtt tájékozódni arról a cégről, amelytől szeretne megrendelni egy terméket vagy egy szolgáltatást.
Az ilyen „csekkolások” alkalmával nagyon nem mindegy, mit találnak a potenciális vevők az oldaladon.
Azt kell, hogy bebizonyítsd a weboldalad (és egyéb kommunikációs platformjaid) tartalmaival a vevőknek, befektetőknek és minden érdeklődőnek, hogy a termékeid és szolgáltatásaid minőségiek, a céged pedig megbízható, hiteles, és magas színvonalon űzi a tevékenységét.
Ezekre kiváló lehetőséget teremt egy profi cégbemutató, amellyel egy csapásra elnyerheted a látogatók bizalmát és szimpátiáját.
Szintén a hitelességet erősíti, ha nyilvánossá teszed a referenciáidat, és kommunikálsz arról, hogy kik a partnereid. Ezek mind arról tanúskodnak, hogy a területeden szakértőnek számítasz.
Márpedig egy szakértőtől mindenki szívesen és nyugodt lélekkel vásárol, hiszen szinte borítékolható a minőségi munka és az elégedettség.
Céges blog
Egy jól működő weboldal online publikációs felületként is funkcionálhat – magyarul alkalmas lehet arra, hogy a honlapodon közzé tegyél különféle – többek között szöveges – tartalmakat, például egy céges blog formájában.
A blog kifejezés a web és a log szavak összeolvadásából ered. Tulajdonképpen egy nyilvános, online naplóhoz vagy újsághoz hasonlít, és kiváló lehetőséget teremt arra, hogy hasznos és releváns információkat ossz meg a célközönségeddel.
Ma már rengeteg típusú blog létezik, melyek tartalmukat, céljukat, minőségüket tekintve nagyon különbözőek lehetnek, a közös bennük az, hogy lehetőséget teremtenek a célcsoport megnyerésére.
Egy jó céges blogot közvetlen hangnem jellemez, és az a fő célja, hogy információk átadásával segítséget nyújtson az embereknek valamilyen probléma megoldásában – így például tippeket, tanácsokat adjon, javaslatokat kínáljon, tapasztalatokat osszon meg stb.
Ha jól ismered a célcsoportodat, akkor tudod, hogy milyen nehézségeik és megoldásra váró problémáik vannak.
Ezekben tudok őket segíteni a blogban megosztott infókkal, amivel azt éred el, hogy szakértőként fognak tekinteni rád, illetve elnyered a bizalmukat és a lojalitásukat.
A téma meghatározásánál tehát mindig a célcsoport igényeiből indulj ki, és soha ne az értékesítésre, hanem a márkaépítésre koncentrálj!
A blogbejegyzések tartalma és struktúrája alapján léteznek
- lista alapú blogposztok (pl. 6 tipp videó készítéshez)
- probléma-megoldás központú tartalmak (pl. Profi videókra vágysz? Íme, a tippjeink)
- témakörbe bevonó posztok (Tudnivalók a céges videó készítésről).
Ha ki akarod hozni a maximumot a blogolásból, akkor a szövegekben elhelyezhetsz linkeket, kulcsszavakat a keresőoptimalizálás miatt, de akár megemlíthetsz termékeket vagy szolgáltatásokat is, csak arra vigyázz, nehogy öncélú reklámozásba csapj át!
Ami még nagyon fontos, hogy amennyiben blogot vezetsz, mindig ügyelj a helyesírásra és a nyelvhelyességre, mert egy hibáktól hemzsegő szöveggel többet ártasz, mint használsz!
Ugyanez természetesen vonatkozik a weboldalad többi elemére is – a nyelvezetre mindig érdemes odafigyelni, mert a helyesírási és nyelvi hibák akár a hitelességedet is ronthatják!
Ügyfelek
Annak, hogy a vállalkozásod fejlődni tudjon, alapvető feltétele, hogy legyenek vevőid, akik megvásárolják a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat.
Ma már számos módszer és eszköz létezik az ügyfélszerzésre, amelyek közül az alábbiakban a legelterjedtebbeket mutatjuk be:
Manual outreach (hideg hívások és e-mailek)
A módszer telefonos és e-mailes direkt megkereséseket takar, melynek során a termékeid vagy szolgáltatásaid profi pozícionálásával, személyre szabott ajánlatokkal és a hitelességed bizonyításával új vásárlókra tehetsz szert.
Kontentmarketing (tartalomgyártás)
Mint már korábban írtuk, a tartalommarketing célja, hogy hasznos és releváns információk átadásával bizalmat, szimpátiát és kötődést alakíts ki a potenciális vásárlókban, amelynek eredménye lehet, hogy később téged választanak a versenytársak helyett, amikor vásárlásra kerül a sor.
A tartalomgyártáshoz elengedhetetlen a célcsoport alapos ismerete, hiszen akkor tudsz a mindennapos problémáikra és kérdéseikre válaszoló, hasznos tartalmat készíteni, illetve eljuttatni hozzájuk a kész kontenteket, ha tudod, kik ők, milyen nehézségeik vannak, mi iránt érdeklődnek, mely kommunikációs csatornákon vannak jelen, milyen stílusú, hangvételű tartalmakkal célszerű őket megszólítani.
Napjaikban a videó és a podast készítés a legnagyobb trend a kontentmarketingen belül, hiszen ezeket a tartalomtípusokat kedvelik és igénylik legjobban az emberek, de akármilyen tartalmat készítesz, kiemelten fontos, hogy csak és kizárólag a professzionális végeredménnyel elégedj meg!
A tartalommarketing hosszabb távon térül meg, ugyanakkor tartós eredményt is hoz, ezért, ha még nem tetted, mindenképpen érdemes beépítened a marketing stratégiádba.
Paid ads (fizetett hirdetések)
A tartalommarketinggel ellentétben a fizetett hirdetések gyors, szinte azonnali eredményeket hoznak – ám rövid távú a hatásuk.
Amolyan rapid megoldások, ha például az a cél, hogy akár még aznap megérkezzenek hozzád az új ügyfelek, azonban például egy hosszabb PPC kampány rendkívül költséges lehet, és – mint mondtuk – kizárólag rövid távon hoz eredményt.
Azokon a felületeken érdemes fizetett hirdetést közzé tenni, amelyekről tudod, hogy a célcsoportod aktívan használja (Google Ads, Facebook, Insta, YouTube, TikTok stb.).
Affiliate marketing
Ez egy olyan módszer, amely a partneri promóción alapul – tehát a cégek, akik az együttműködő partnereid, a felületeidre irányítják a látogatókat, és a sikeres konverziók után jutalékot kapnak.
Ne ügyelj arra, hogy az affiliate marketing szabályaid lefektetése során pontosan rögzítsd, hogy milyen eredmények után jár a jutalék a partnereknek, milyen tartalmakban helyezhetők el affiliate linkek, kik vehetnek részt a programban, sőt arra is ki lehet térni, hogy milyen promóciós módszereket NE alkalmazzanak a partnerek.
Marketing stratégia
A fent felsorolt (és a lentebb következő) marketing eszközök alkalmazása jelentősen támogathatja cégedet a fejlődésben, azonban csak akkor, ha a megfelelő eszközöket és módszereket, optimális kombinációban és tudatosan alkalmazod.
Ebben segít a marketing stratégia, amely egy olyan üzleti tervet jelent, amelyben szerepelnek mindazok az eszközök, amelyek együttes alkalmazása hozzásegíti a vállalatodat a növekedéshez, a márka erősödéséhez.
A marketing stratégia magába foglalja – többek között – a márkaüzenet megfogalmazását, a célcsoportelemzést, a vállalati kultúra értékeinek meghatározását, a versenytárs-elemzést, illetve megjelöli azokat a csatornákat, amelyeken el tudod érni a potenciális vásárlókat.
A hatékony és jól működő marketing stratégia az alábbi módszereket is használja:
– versenytárselemzés: célja, hogy számba vegye és megvizsgálja azokat a vállalatokat, amelyek a piacon ugyanazt a rést kívánják betömni, mint a te céged, és ugyanazt a célcsoportot próbálják megnyerni. Ahhoz, hogy le tudd körözni őket, fontos, hogy minél többet tudj róluk. Érdemes megismerned a kínálatukat (mik az erősségeik és a hiányosságaik), az áraikat, az akcióikat, a kampányaikat, a vásárlók megnyerése érdekében tett, egyéb lépéseiket, a kommunikációs csatornáikat stb. A versenytárselemzés rámutathat arra, hogy merre érdemes haladnod ahhoz, hogy megszerezd a vágyott pozíciót a piacon, illetve felhívhatja a figyelmet a fejlesztendő területeidre, és segíthet megtalálni az erősségeidet.
– célcsoportelemzés, buyer persona létrehozása: a célcsoport alapos ismerete szintén elengedhetetlen a marketing stratégia készítéséhez, hiszen ahhoz, hogy elérd, megszólítsd és megnyerd magadnak a potenciális vásárlókat, a lehető legpontosabban kell tudnod, hogy kik ők, mivel foglalkoznak, hol élnek, mely korosztály tagjai – illetve az alapvető, demográfiai adatokon túl olyan információkat is be kell gyűjtened róluk, mint például, hogy milyen nehézségeik és megoldandó problémáik vannak, mik a vágyaik, milyenek a vásárlási és médiafogyasztási szokásaik, mely kommunikációs platformokon vannak jelen stb. A buyer persona egy fiktív ügyfélkarakter, amely a célcsoportod egyetlen, megszemélyesített alakja, és létrehozásával az ideális és átlagos vásárlód képe rajzolódik ki. A buyer persona létrehozása segíthet abban, hogy hatékony kommunikációs stratégiát alakíts ki, és megfelelően pozícionáld az áraidat.
– tartalommarketing: erről is részletesen írtunk már fentebb, hogy az értékes információkat tartalmazó, minőségi kontentekkel jelentős üzleti eredményeket lehet elérni, főleg hosszabb távon.
– marketing csatornák kiválasztása: a célcsoportelemzés buyer persona alapján már tudni fogod, mely felületeken aktív a célközönséged – ezeken a platformokon kell neked is jelen lenned.
– eredmények mérése, optimalizálás: a legjobb és legbiztosabb, ha objektív számadatokra támaszkodsz, amihez a következő szoftvereket érdemes használni: Google Analytics, Google Search Console, Adobe Analytics, Hootsuite, GTMetrix.
Professzionális marketing eszközök „haladóknak”
Ha megvannak már a stabil alapok, és a legalapvetőbb marketing eszközöket már kimaxoltad, akkor ideje „szintet lépni”, és elővenni a marketinges „szuperfegyvereket”, amelyek – megfelelően alkalmazva – óriásit tudnak lendíteni üzleti eredményeiden.
SEO – keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás, avagy SEO (angolul: Search Engine Optimization) fogalmát ma már egyre többen ismerik, ami nem véletlen, hiszen óriási löketet adhat a vállalkozásod fejlődésének, ha jól csinálod.
A SEO célja ugyanis az, hogy a céged a böngészők organikus találati listáján minél előkelőbb helyre kerüljön, lehetőség szerint az első háromba, mivel a „dobogósok” viszik el a kattintások közel 70%-át, míg a maradék 30%-on a találati lista szerényebb „helyezést” elért vállalatai osztoznak.
Minél több kattintást gyűjtesz be, annál nagyobb forgalom lesz a weboldaladon – a nagyobb forgalom pedig nagyobb bevételt jelent.
Éppen emiatt a keresőoptimalizálásra érdemes kiemelt figyelmet fordítani, és lehetőleg szakemberre bízni a feladatot, hogy garantáltan működjön ez a kiemelten fontos marketing eszköz.
Alapvetően SEO-nak három nagy területe van:
- Technikai SEO: ehhez a területhez tartozik például a betöltési sebesség szabályozása, a mobilra optimalizált struktúra létrehozása, a belső linkek elhelyezése az oldalon, vagy az oldaltérkép naprakészen tartása. Vagyis a technikai SEO tulajdonképpen weboldalak működésének optimalizálását jelenti.
- Tartalmi / On-page SEO: az elnevezés az oldalon belüli tevékenységre utal, amelynek szintén az a célja, hogy a honlap előrébb kerüljön a találati listán. A tartalmi SEO-nak fontos eszköze a kulcsszókutatás és a tartalomgyártás, amely egyrészt jó a célközönségnek, akik igénylik a hasznos, minőségi tartalmakat, másrészt az ilyen kontenteket a Google is értékeli. Fontos, hogy a kulcsszavak nem random módon, hanem meghatározott szabályok szerint épülnek be a szövegbe, a címbe, az alcímekbe, a képek és videók megnevezéseibe stb.
- Off-page SEO: fő célja, hogy más, hiteles és releváns oldalak hivatkozzanak a honlapodra. Az úgynevezett „oldalon kívüli” SEO tevékenységek tartoznak ide, mint például a linképítés.
Mindig a céged egyéni körülményeitől, például az iparágadtól függ, hogy az on-page vagy inkább az off-page SEO-t érdemes preferálnod.
Videó készítés
A tartalomgyártás esetében is érdemes mindig a célcsoport igényeiből kiindulni, és olyan tartalmú, stílusú és műfajú kontentekben gondolkodni, amelyek iránt van kereslet.
Ma nem véletlenül olyan nagy trend a videó készítés – ezt a tartalomtípust preferálják leginkább a médiafogyasztók, és ez alkalmas leginkább arra, hogy megnyerd magadnak a potenciális vásárlókat.
Ennek okát nem nehéz kitalálni, hiszen a multimédia egyidejűleg több érzékszervre is képes hatni, sőt még az érzelmeket is befolyásolja.
A legbonyolultabb fogalmakat és összefüggéseket is nagyon egyszerű módon, mindenki számára érthetően át lehet vele adni.
Mivel a néző egyidőben látja a képet, hallja a hangot, sőt esetleg olvassa a feliratot, számára is gyorssá és egyszerűvé válik az információk befogadása és feldolgozása.
Egy videó lehetővé teszi akár azt is, hogy működés közben mutasd be a termékedet, vagy bepillantást engedj a céged és a szolgáltatásod különféle folyamataiba.
Ezáltal könnyebben kialakul a nézőkben a bizalom és a szimpátia irántad, és elérheted, hogy a vásárlóiddá váljanak.
A multimédia mellett szól az is, hogy a tartalmak igen sokoldalúan felhasználhatók. Egy hosszabb videóból készíthetsz később shortokat is, feltöltheted őket a YouTube-ra, a TikTokra és a saját honlapodra, a link beágyazható egy más típusú tartalomba, kiküldhető e-mailben, és még a social media oldalaidon is megoszthatod az elkészült anyagokat.
Két dologra azonban nagyon fontos, hogy kiemelt figyelmet fordíts.
Az egyik, hogy nagyon ügyelj a kontentek minőségére – akár szakértői interjúról, akár termékbemutató vagy cégbemutató videóról, netán edukációs anyagról van szó, a kép- és hangminőségnek mindig kifogástalannak kell lennie.
Mindegy, milyen jó maga a tartalom, ha technikai problémák vannak a videóddal, akkor nem építeni, hanem rombolni fogja a márkádat, hiszen az emberek úgy gondolkodnak, hogy ha silány minőségű a kontented, akkor biztosan minőségen aluli a terméked és a szolgáltatásod is.
Meglehet, hogy ma már egy sima okostelefonnal is viszonylag jó minőségű felvételeket lehet készíteni, ám amennyiben üzleti célokra akarod a videókat használni, akkor csak a professzionális végeredménnyel elégedhetsz meg.
Azt pedig nem okos telefonnal, hanem megfelelő technikával (kamerákkal, objektívekkel, mikrofonokkal, vényekkel, állványokkal stb.) fogod elérni.
A másik fontos szempont a relevancia.
Akkor fog hatékony marketing eszközként működni a tartalomgyártás, ha hasznos, releváns információkat adsz át a célcsoportnak, amik segítik őket egy problémájuk megoldásában, vagy választ adnak egy számukra fontos kérdésre.
Podcast indítás
A podcast előre rögzített, tematikus hanganyagokat jelent, amelyet sokan a rádió utódjaként tartanak számon.
Nem véletlen, hogy az elmúlt évek egyik legnagyobb médiafogyasztási trendje lett a podcast hallgatás.
Az epizódokat csaknem bárhol, bármikor meghallgathatjuk – mivel az okoseszközre letölthetők, akár offline, azaz internetkapcsolat nélkül is.
Kutyasétáltatás, takarítás vagy barkácsolás közben nem kell teljes figyelmünket a kontentnek szentelni, mégis hasznos, érdekes információkhoz juthatunk, tanulhatunk vagy szórakozhatunk a podcasteknek köszönhetően.
Már 2020-ban a magyarországi internetezők 12%-a (ami kb. 800.000 embert jelent) hallgatott heti rendszerességgel podcast epizódokat, és ez a szám azóta még tovább emelkedett.
Egy 2022. tavaszi felmérés szerint világszerte már 2 millió podcast csatorna érhető el és több mint 48 millió adás. A podcast iparág éves bevétele pedig meghaladja az 1 milliárd dollárt, és a prognózisok szerint 2025-re elérheti a 25 millió dollárt is.
A számok magukért beszélnek – egyértelmű, hogy amennyiben céged van, nem szabad kihagyni egy ilyen szuper lehetőséget a potenciális vásárlók elérésére, mint a podcast készítés.
Ha úgy döntesz, hogy belevágsz a podcast indításba, akkor az alábbi tanácsokat érdemes megfogadni:
- fontos, hogy megfelelő témát válassz, amely nemcsak a célcsoportodat, hanem téged is igazán érdekel,
- álmodd meg, és hozd létre saját podcast márkádat (de közben figyelj, hogy az arculatod mindig egységes maradjon!),
- szerezd be a szükséges technikai eszközöket, és biztosítsd az ideális körülményeket a podcast készítéshez (stúdió vagy megfelelően hangszigetelt, jó akusztikával rendelkező helyiség, mikrofon, állvány, hangkártya, pop filter, kábelek és hangelnyelő szivacsok),
- tervezd meg, hogy milyen csatornákon, fórumokon fogsz hírt adni az elkészült epizódok publikálásáról,
- tanulj meg manírok nélkül, természetes módon, őszintén és szórakoztatóan előadni!
Sajtómegjelenések, PR cikkek
Ha a célközönség látókörébe szeretnél kerülni, arra kiváló lehetőséget teremtenek a különféle sajtómegjelenések és a PR cikkek, hiszen ezek segítségével formálhatod az emberek rólad kialakított képét pozitív irányba.
Emiatt célszerű tudatosan keresni a sajtómegjelenési lehetőségeket, és nagy hangsúlyt fektetni a minőségi cikkek elkészítésére.
A legbiztosabb, ha ezeket szakemberekre bízod, akik segítenek a megfelelő sajtókapcsolatok kialakításában és a kommunikáció megtervezésében – sőt, akár a cikkek megírását is rájuk bízhatod.
A sajtómegjelenésednek fontos, hogy mindig legyen egy jól definiálható célja. Ilyen lehet a szakértői márkaépítés, a weboldal forgalmának erősítése, a vállalati image növelése, edukáció stb.
A szövegeket feldobhatod vizuális tartalmakkal, például képekkel, infografikákkal, de akár cselekvésre ösztönzést (call to action) is elhelyezhetsz bennük.
A legfontosabb azonban mindig az, hogy releváns, hasznos, érdekes információkat adj át a potenciális vásárlóknak, hiszen – ahogy ezt már többször is hangsúlyoztuk – ennek köszönhetően alakul ki bennük végül a bizalom és a szimpátia a céged iránt, és így válnak idővel a vevőiddé.
Egyéb marketing eszközök vállalkozás indításhoz
Védjegy
A védjegy egy olyan vizuális vagy auditív jelzés, amely segít a vásárlóknak beazonosítani a termékeket és szolgáltatásokat, elkülöníteni azokat a hamisítványoktól, illetve bejelentőjének kizárólagos jogi védelmet biztosít.
További fontos tudnivaló a védjegyről, hogy garanciális funkcióval bír, hiszen a különféle védjegyekhez és márkákhoz a vásárlók eltérő minőségeket társítanak.
A márkaérték általában nő az oltalom alá kerülő termékek esetében a védjegy megszerzésével, ami pedig hosszabb távon a vevőszám emelkedését okozhatja.
Stock fotó oldalak
A stock fotó oldalakkal érdemes megismerkedni, ha belevágsz a tartalomgyártásba és az online jelenlétbe, hiszen jó eséllyel szükséged lesz szabadon felhasználható, profi vizuális anyagokra és képekre.
Ezekre nyújtanak megoldást a stock fotó oldalak, amelyekről kiváló minőségű, legálisan használható fotókat és egyéb képi anyagokat tudsz letölteni.
Ezek a képek maximálisan megfelelnek a technikai elvárásoknak, így gyakorlatilag azonnal felhasználhatod őket anélkül, hogy átméretezéssel és egyéb szerkesztésekkel kellene bajlódnod.
Akár a honlapodon, akár a közösségi média oldalaidon vagy a weboldaladon használod fel őket, színesíteni fogják a tartalmaidat, és akár az információfeldolgozást is támogathatják.
A legnépszerűbb stock fotó oldalak a Pexels, a Pixabay és az Unplash.
Összefoglaló
Üzleti eredményeket elérni, sikeres vállalkozást indítani lehetetlen tudatos marketing tevékenység nélkül.
Ez akkor is igaz, ha már a meglévő, működő vállalkozásodat szeretnéd fejleszteni – nem elég a termékeid és szolgáltatásaid minőségét emelni, a marketinggel is foglalkoznod kell.
Ahhoz, hogy a cég profitot termeljen, fennmaradjon, már az alapszintű marketing eszközök alkalmazása is elegendő lehet, azonban a valódi sikereket, a „nagy áttörést” a haladó szintű eszközök hozhatják meg.
A marketing segít abban, hogy kitűnj a zajból, és a potenciális vásárlók látókörébe kerülj, majd elnyerd a bizalmukat és a szimpátiájukat, ami egyenes út ahhoz, hogy később a vásárlóiddá váljanak.
Bármilyen iparágban tevékenykedsz, akármelyik szintről indulsz, rengeteg segítséget kaphatsz egy marketing ügynökségtől, akik leveszik a válladról a fent ismertetett, igen összetett feladatokat, és minden elképzelésedet professzionális színvonalon valósítják meg.
Sőt, ha nincsenek elképzeléseid, abban is tudnak segíteni!
Amennyiben segítségre van szükséged, ne habozz, vedd fel velünk a kapcsolatot!
borítókép: Jukan Tateisi // Unsplash